Γνώρισα το Τμήμα, (τότε ακόμη Τμήμα Επιχειρησιακής Έρευνας και Μάρκετινγκ) το 2002, όταν ξεκίνησα σε αυτό το διδακτορικό μου, εδώ και ακριβώς μία δεκαετία. Άρα, το παρακολούθησα από διάφορες θέσεις και ρόλους (υποψήφια διδάκτωρ, εξωτερική ερευνητική συνεργάτης με «μπλοκάκι», visiting lecturer –ΠΔ407- και εδώ και κάποια χρόνια, λέκτορας). Οι αναμνήσεις και τα συναισθήματα προφανώς άπειρα. Θα σταθώ σε δύο μόνο που νομίζω ότι μπορεί να εκφράζουν κι άλλους.

Το πρώτο αφορά μια διάσταση κουλτούρας που μου έγινε ιδιαίτερα εμφανής από την πρώτη μέρα – το πολύ μήνα - που βρέθηκα εδώ, σε σχέση με άλλα ιδρύματα ή ακόμα και τμήματα του ίδιου Πανεπιστημίου, από τα οποία είχα περάσει μέχρι τότε. Ήταν μεγάλη έκπληξη να παρατηρώ τον τρόπο με τον οποίο οι καθηγητές μου επικοινωνούσαν (το παρατήρησα πρώτα στη διεπαφή τους με τους φοιτητές και στη συνέχεια με όλα τα άλλα μέλη της κοινότητας του τμήματος- διοικητικούς υπαλλήλους, εξωτερικούς συνεργάτες, μέλη οικογενειών των φοιτητών): προσήνεια, αμεσότητα, open door policy, προσωπικό ενδιαφέρον και προσπάθεια να βοηθήσουν. Για την ακρίβεια, ερχόμενη από χώρους με πολύ εντονότερη απόσταση εξουσίας και χαμηλότερο ενδιαφέρον για τη συλλογικότητα, αν και αυτά που έβλεπα μου άρεσαν, δυσκολεύτηκα αρκετά να προσαρμοστώ- μπορώ να πω ότι το πάλευα για κάποια χρόνια...

Το δεύτερο στοιχείο που νομίζω ότι με εξέπληξε και συνεχίζει να με εκπλήσσει, είναι ο τρόπος που το Τμήμα καταφέρνει να συνδυάζει φαινομενικά αντικρουόμενα στοιχεία και κυρίως μια πολύ έντονη αίσθηση συλλογικότητας- πολλοί από αυτούς που έχουν παραμείνει καιρό μαζί του, πιστεύω ότι θα σας πουν ότι το νιώθουν σαν δεύτερη οικογένεια- ταυτόχρονα με μια επίσης έντονη έμφαση στην αριστεία και την εξωστρέφεια. Νομίζω ότι δεν υπάρχουν πολλοί άλλοι ακαδημαϊκοί χώροι στους οποίους τα περισσότερα μέλη να έχουν παραμείνει από την αρχή της καριέρας τους (χαρακτηριστικός δείκτης του απευκταίου, γενικά, inbreeding), ενώ ταυτόχρονα πιέζονται τόσο πολύ να αριστεύσουν ξεπερνώντας τους εαυτούς τους. Αυτό το εντυπωσιακό κράμα συλλογικότητας και έμφασης στο αποτέλεσμα είναι πιστεύω που χαρακτηρίζει καλύτερα το Τμήμα μας και προσωπικά ελπίζω να καταφέρει να το κρατήσει και στα επόμενα χρόνια, όλο και πιο επιτυχούς, λειτουργίας του.

Χρόνια πολλά Μάρκετινγκ και Επικοινωνία!

Ελεάννα Γαλανάκη
Λέκτορας, Μ&Ε, ΟΠΑ