Όταν το 2002 οργανωνόταν η γιορτή για τα δέκατα γενέθλιά του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας, είχα μόλις επιστρέψει από το εξωτερικό και είχα αρχίσει να διδάσκω στο Τμήμα, βάσει του Π.Δ. 407/80. Σήμερα, που το Τμήμα γιορτάζει τα εικοστά του γενέθλια, ανήκω στις τάξεις του ως Επίκουρος Καθηγητής.

Μπορώ να πω πολλά καλά πράγματα για το Τμήμα, αλλά θα αρκεστώ σε ένα εξαιρετικής σπουδαιότητας προτέρημά του. Δυστυχώς όχι σπάνια, η κοινή γνώμη ακούει περίεργες ιστορίες για τον τρόπο εκλογής και εξέλιξης πανεπιστημιακών καθηγητών στην Ελλάδα. Σε αυτό το θέμα, το Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας αποτελεί μια από τις φωτεινότατες εξαιρέσεις. Στο Τμήμα μας, οι εκλογές και εξελίξεις μελών ΔΕΠ γίνονται βάσει αυστηρών κριτηρίων διοικητικής και διδακτικής προσφοράς, αλλά, πρώτα και πάνω απ’ όλα, ερευνητικής δραστηριότητας και ποιότητας. Λαμβανομένων υπόψη των συνθηκών που επικρατούσαν πάντα στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση (συνθήκες οι οποίες επιδεινώθηκαν κατά τα τελευταία χρόνια λόγω της κρίσης), οι ερευνητικές επιδόσεις των μελών ΔΕΠ του Τμήματός μας είναι αξιοθαύμαστες και συγκρίσιμες με εκείνες καθηγητών πολλών καλών πανεπιστημίων του εξωτερικού (π.χ. δημοσιεύσεις σε υψηλής ποιότητος επιστημονικά περιοδικά, διακρίσεις σε διεθνή συνέδρια, προεδρίες σε ακαδημίες της διεθνούς επιστημονικής κοινότητας του Μάρκετινγκ κλπ.).

Η διαφάνεια και η αξιοκρατία αποδίδονται σε δυο παράγοντες. Πρώτον, η ηγεσία του Τμήματος αποτελείται από καθηγητές που γνωρίζουν τον κόπο που απαιτεί η υψηλού επιπέδου επιστημονική έρευνα και που ξέρουν να επιβραβεύουν τις ερευνητικές προσπάθειες των μελών ΔΕΠ. Δεύτερον, το σώμα των μελών ΔΕΠ του Τμήματος απαρτίζεται από ανθρώπους εξαιρετικής «πάστας», κάτι που αποτελεί αναγκαία συνθήκη για την συνέχιση της ανωτέρω διαφάνειας και αξιοκρατίας. Χωρίς να μπω σε ονοματολογία, θέλω να ευχαριστήσω εκείνους τους σημερινούς μου συναδέλφους και φίλους που, πριν από δέκα χρόνια, μου άνοιξαν την πόρτα του Τμήματος, χωρίς τότε να με γνωρίζουν σε προσωπικό επίπεδο. Είναι τιμή μου που είμαι μέλος αυτής της επίλεκτης ομάδας.

Το Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας είναι ένα διαμάντι στην ελληνική δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αποτελεί, επίσης, περίτρανη απόδειξη του ότι η ερευνητική και εκπαιδευτική ποιότητα δεν είναι, κατ’ ανάγκη, συνάρτηση ανεξάντλητων ερευνητικών κονδυλίων, πολυτελών υποδομών ή φανταχτερών κτιρίων.

Εύχομαι στο Τμήμα μας Χρόνια Πολλά και όλα τα καλά.

Παρασκευάς Αργουσλίδης
Επίκουρος Καθηγητής, Μ&Ε,  ΟΠΑ