Το Εργαστήριο Επιχειρησιακής Επικοινωνίας (πρώην Εργαστήριο Πολυμέσων Επικοινωνίας & Μάρκετινγκ) στο οποίο εργάζομαι, ήταν το πρώτο Ερευνητικό Εργαστήριο που ιδρύθηκε στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Το Εργαστήριο ιδρύθηκε από την ομότιμη σήμερα καθηγήτρια Μαρία Κωνσταντοπούλου, ως εξέλιξη μιας ομάδας και στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος ODILE (Open and Distance Learning in Greece). Σύντομα η παρουσία του έγινε αισθητή πέραν των ορίων του Πανεπιστημίου.

Θυμάμαι χαρακτηριστικά τις παρουσιάσεις με τη χρήση πολυμέσων (ήχου, εικόνας, video, κ.λπ.) οι οποίες διατηρούσαν αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού που κατά περίπτωση είχε προσκληθεί να παρακολουθήσει και το οποίο συχνά ξεσπούσε σε χειροκροτήματα. Οι παρουσιάσεις αυτές, απευθύνονταν σε εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με στόχο τη διάδοση των νέων πολυμέσων, την υποκίνηση της εκπαιδευτικής κοινότητας να χρησιμοποιήσει τη νεοεμφανιζόμενη τεχνολογία και την ενημέρωση της για τις δυνατότητες που τους προσέφερε.

Προκειμένου οι εκπαιδευτικοί που είχαν προσκληθεί να αντιληφθούν τις δυνατότητες των πολυμέσων είχαν δημιουργηθεί μια σειρά ενδεικτικά μαθήματα σε μαθηματικά, θρησκευτικά, ιστορία, κ.λπ. με τη χρήση πολυμέσων, όπου παρουσιάζονταν οι δυνατότητες της εφαρμογής της τεχνολογίας στη διδασκαλία.

Μια συγκεκριμένη εφαρμογή επίδειξης με θέμα την μάχη του Μαραθώνα ήταν ο σούπερ σταρ της παρουσίασης. Όποιος φιλόλογος τύχαινε να βρίσκεται στο ακροατήριο, μόλις τελείωνε η προβολή της, χειροκροτούσε όρθιος. Τελικά η συγκεκριμένη εφαρμογή επίδειξης βρέθηκε στο πρωτοσέλιδο της εφημερίδας Ελευθεροτυπία, παρουσιάζοντας την δουλειά της ομάδας της κ. Κωνσταντοπούλου.

Μπορεί τα πολυμέσα να μην αναμόρφωσαν τη δημόσια βασική και μέση εκπαίδευση της χώρας μας, άφησαν όμως τη σφραγίδα τους στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, όπως τον εξοπλισμό όλων των αιθουσών του με προβολικά, όταν σχεδόν κανένα άλλο πανεπιστήμιο δεν διέθετε αντίστοιχο εξοπλισμό.

Το Εργαστήριο σήμερα, απόλυτα προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις της εποχής, με τη βοήθεια όλου του στελεχιακού του δυναμικού, συνεχίζει να προσφέρει τις υπηρεσίες του στο ΟΠΑ (και όχι μόνο). Για παράδειγμα, μεταξύ άλλων, το Εργαστήριο έχει αναλάβει την αποτύπωση της γνώμης των πρωτοετών φοιτητών του για την εικόνα του ΟΠΑ σε  ετήσια βάση, την ανανέωση της εικόνας και ταυτότητας του ΟΠΑ,  την ανάπτυξη εφαρμογών e-learning για το ΟΠΑ.

Εύχομαι η συνεχής ανάπτυξη και βελτίωση υποδομών και υπηρεσιών να είναι ένα από τα σημαντικά χαρακτηριστικά του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας και στο μέλλον.

Ανδρέας Ευαγγελάτος,
ΕΕΔΙΠ, Μ&Ε, ΟΠΑ